Teljesítményértékelési rendszer kialakítása
A teljesítményértékelés hatékony eszköz a vezetők kezében a célok kitűzéséhez, követéséhez és az elért eredmények értékeléséhez. A teljesítménymenedzsment közös gondolkodás a vezetők és a beosztottak között:
- a vezetők a tervekre összpontosítva próbálják megnyerni a beosztottakat a célok eléréséhez,
- a beosztottak a tervekkel azonosulva elkötelezett munkával járulnak hozzá a célok eléréséhez.
Néhány szempont, hogy miért fontos a jó teljesítmény:
- üzleti eredmény
- termelékenység, hatékonyság, versenyképesség
- bevétel, piaci részesedés, vevői elégedettség
- fejlődés, innováció
- tehetségek megszerzése, megtartása
A teljesítménymenedzsment összhangot teremt a szervezeti célok és az egyéni célok között.
A célok forrása a stratégia és az üzleti terv, de a munkatársak fejlesztését, a fennálló problémák megoldását és a szükséges változásokat is be lehet építeni a teljesítménycélok közé.
A teljesítménymenedzsment rendszer előnyei a vezetők számára
- Hatékony kommunikáció az üzleti tervekről és a prioritásokról
- Eszköz a fejlesztendő területek és lehetőségek meghatározására
- A munkatársak fejlesztése a jelenlegi munkakörben és felkészítés összetettebb munkák ellátására
- Hatékony kétirányú kommunikáció a főnök és a beosztott között
- Hatékony tréning és munkaerőfejlesztés
- Jobban elkötelezett munkatársak
A teljesítménymenedzsment rendszer előnyei a munkatársak számára
- A stratégia és az üzleti tervek megismerése
- A munkakörrel kapcsolatos teljesítménymutatók tudatossá tétele
- Lehetőség a saját teljesítmény mérésére és menedzselésére
- Visszajelzés, mi alapján ítélik meg a vezetők a teljesítményt
- Támogatás az egyéni teljesítmények javításához
- Jobb kommunikáció a vezetőkkel
- Hatékony, testreszabott tréningek, tanfolyamok
Teljesítményértékelési rendszer (TÉR) kialakításának lépései
A felügyelt szervezeten belül a többség az elvárásoknak megfelelően teljesít, de átlagon felül és átlag alatt teljesítők egyaránt léteznek. Nem szabad mindenkit kiválónak vagy jó szintűnek értékelni, a vezetőnek fel kell vállalni a differenciálást.
Tanácsadói támogatás
A teljesítménymenedzsment rendszer bevezetéséhez kapcsolódó feladatok:
- A tervek levezetése a stratégiából és a tervekből
- A szervezeti egységek céljainak meghatározása
- Egyéni célok kitűzése és a munkaköri szerepek tisztázása
- A célok horizontális és vertikális összehangolása, Balanced Scorecard
- SMART ellenőrzés (specifikus, mérhető, reális, időhöz kötött célok)
- Javaslat KPI mutatószámokra, a mérhetőség feltételeinek megteremtése
- A teljesítmény követése, mérése és az elért eredmények értékelése
- A teljesítmény és a bér összekapcsolása, a hozzáadott érték elismerése
- Munkaerő-fejlesztési igények meghatározása
- Karriertervezés
- Vezetés támogatása a szükséges változások felismerésében
- Változások generálása
- Vezetők támogatása a változások bevezetésében
Tanácsadási tevékenységünkkel kapcsolatos bármilyen kérdésével kérjük vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal: